8

Welcome to my weblog. My name is Anita and I am 68 years old. I am quilting since 2005 and put a lot of time in it. I like classic quilts. I am a member of a little Bee who meet once a week. I like also machine embroidery.

Fijn dat je even langskomt. Mijn naam is Anita en ik ben 68 jaar jong. Ik quilt sinds 2005 en steek er behoorlijk veel tijd in. Ik ben lid van een kleine bee die wekelijks bijeenkomt. Ik hoop je vaker hier te zien.

maandag 3 december 2012

Kerstcadeautjes vliegen rond

Vorige week heb ik een kerstpakket van mijn vriendin Else uit Amerika ontvangen. Ook mocht ik het eerste pakje al uitmaken. Het is een dromenvanger .Een dromenvanger  is een traditioneel object, oorspronkelijk afkomstig van de Ojibweg (Anishinaabeg), een indianenvolk uit Noord-AmerikaDe Ojibweg geloven dat het zelf maken en ophangen van een dromenvanger boven het bed nare dromen weert. Eeuwenlang al maken ouders dromenvangers om boven het bedje of draagwieg van hun kinderen te hangen. Men gaat er vanuit dat de hemel doorweekt is met dromen, goede dromen, maar ook slechte dromen. Tijdens de nacht worden de slechte dromen gevangen in het web en volgens de overlevering glijden ze er dan in de morgen af en drogen ze op in de ochtendzon. 
Goede dromen kunnen ongehinderd hun doorgang in het centrum van de dromenvanger vinden en treden daarmee het leven binnen van de dromer. Dus voor mij geen slechte dromen meer.
Natuurlijk heb ik Else ook een pakket gestuurd. Ook zij mocht haar eerste pakje open maken. Kortgeleden had ze een naam voor haar huis bedacht, dus had ik gelijk een idee voor het eerste cadeautje.



Last week I received a christmasparcel from Else my friend from America. I was allowed to open the first item. It was a dreamcatcher, It is a traditional object from the Indians. They believe that it hold the bad dreams and let trough the good one. I surely sleep good now.
Of course I sent her too something. She was allowed to open the first item too. She has recently given her house a name. So I did not hink hard about this.

Geen opmerkingen: