8

Welcome to my weblog. My name is Anita and I am 68 years old. I am quilting since 2005 and put a lot of time in it. I like classic quilts. I am a member of a little Bee who meet once a week. I like also machine embroidery.

Fijn dat je even langskomt. Mijn naam is Anita en ik ben 68 jaar jong. Ik quilt sinds 2005 en steek er behoorlijk veel tijd in. Ik ben lid van een kleine bee die wekelijks bijeenkomt. Ik hoop je vaker hier te zien.

donderdag 13 juni 2013

Hardanger het begin

Twee weken geleden heb ik materiaal gekocht om een Hardanger borduurwerkje te maken voor mijn pronkrol. Natuurlijk kon ik niet wachten om er aan te beginnen. Ik wil een mooie pronkrol dus wil ik fijn borduurwerk. Dit wordt geborduurd op Zweigart Murana ivoor 12,6 draads ( 32 count). De contouren worden geborduurd met DMC perle 8. Ik heb het mezelf wel moeilijk gemaakt want het is echt erg fijn.
Dat groene vlekje wat je ziet is een blaadje. Het begin van een bloemetje. Het is een half kruisje over 1 draadje.. Ik laat het even van dichtbij zien.
Straks moet er natuurlijk ook geknipt worden. Daar moet ik wel heel erg mee oppassen omdat het zo fijn is.
Two weeks ago I bought material to make a Hardanger embroiderie. Of course I could not wait to start. I wanted it to be fine. So I am working on Zweigart Murana 32 count. I embroider with DMC perle 8. It is hard because it is so small. The little leave is petit pont over 1 thread. I show a closer picture. When this is finished I have to cut, this will be dangerous.

11 opmerkingen:

Annelies zei

Veel werk, maar ongetwijfeld straks een heel mooi resultaat.

Noa zei

Dat is een mooi begin

Lida zei

Prachtig begin en ben heel benieuwd hoe je daar open naaldwerk om gaat maken! Mooi voor je pronkrol! Knuffel
Lida

Anoniem zei

Wat fijne stof ga je gebruiken.Vind je het niet heel eng om in de stof te knippen?
Heb al heel lang een boekje over hardangerborduurwerk liggen,maar dat knippen lijkt me zo eng! Helaas kan mijn Moeder me niet meer helpen-zij maakte geregeld dit borduurwerk.
succes,het begin lijkt al heel mooi en fijntjes!
groetjes,Truus uit Drenthe

Frederika zei

Een erg mooi begin. Wat een gepriegel, knap hoor. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Maar dat gaat vast helemaal goed komen. Fijne dag Frederika

Pauline zei

Priegelen over een draadje! Prachtig, ik wens je veel plezier met dit mooie deel in je pronkrol! Alvast succes en een vaste hand toegewenst als je zover bent om te gaan knippen.

Conny's-blog zei

Je bent dus lekker aan het priegelen zeg, maar het word wel prachtig........liefs.Conny

petrashandwerken ..steekje voor steekje zei

knap hoor!!.. ben benieuwd naar de updates!

Guusje, zei

Wat wordt dit mooi. Je bent ook al ver vooruit het schema volgens mij ik kan niet zo snel hoor. Veel succes met de rest van dit werk.

Annie Kingma zei

Heel mooi, maar echt ook heel fijn, Kan je het goed zien nog ik zou er het vergrootglas bij moeten gebruiken.
Groetnis Annie

Jeanny zei

Mooi ziet het er uit. Ben benieuwd wat het gaat worden.