8

Welcome to my weblog. My name is Anita and I am 68 years old. I am quilting since 2005 and put a lot of time in it. I like classic quilts. I am a member of a little Bee who meet once a week. I like also machine embroidery.

Fijn dat je even langskomt. Mijn naam is Anita en ik ben 68 jaar jong. Ik quilt sinds 2005 en steek er behoorlijk veel tijd in. Ik ben lid van een kleine bee die wekelijks bijeenkomt. Ik hoop je vaker hier te zien.

vrijdag 16 september 2011

Quilts 2005

Lampionnen januari 2005
Omdat dit een nieuwe blog is, ga ik hier maar weer wat van mijn quilthistorie neerzetten. In 2004 heb ik op en camping iemand zien patchworken. Ik had dit nog nooit eerder gezien. Na veel aarzelingen ben ik in 2005 begonnen met quilten. Deze lampionnetjes was mijn eerste quilt. Helaas wat onbeholpen en scheef, maar het begin was er.
Because this is a new blog I wil show some pictures of the quilts I made. I saw in 2004 someone on a campingsite quilten. I never saw this before. After much hesitations I started in 2005 my first quilt. It is een bit clumsy, but I was hooked.

Feliz Navidad juli 2005
Hierna kocht ik een tijdschrift met kerstpatronen. Ik wilde alleen geen kerstquilt. Ik heb alle benodigdheden gekocht bij The Border in Den Haag. Deze zaak is allang weg. Wat schrok ik van de prijzen van alle spullen. Dat stof zo duur kon zijn. Ik begon voortvarend alles te snijden. De gele vierkanten werden uiteindelijk niet vierkant omdat ik de stof verkeerd gesneden gehad en geen stof meer bij kon kopen. Gek genoeg valt het niet op als je de quilt ziet.
After this I bought a magazin with xmas patterns. Only I did not want a xmas quilt. I bought the fabric and all other things I need and was shocked by the prices. Was fabric that expensive? I started to cut everything. The only thing was I did not a good job on the yellow fabric. And I had no fabric left, so the squares are not square. Funny is that if you see the quilt it is not so bad.
Libelle december 2005
Hierna maakte ik deze libelle uit een tijdschrift. Heel erg leuk om te doen, maar om op te hangen? Hij hangt nog steeds nergens.
After this I made this dragon-fly. A lot of fun to do, but I like it not enough to have it on the wall.

Geen opmerkingen: